500% meer leads door inzet van Google Ads

In 6 maanden tijd hebben we voor ArtPub - een evenementenbureau - het aantal leads weten te verhogen van 100 naar meer dan 500 leads per maand door inzet van Google Ads. En dit alles tegen lagere kosten per lead, terwijl ook de conversie van lead naar event op peil bleef!

Adwords Google

Uitgangspunt: hoge kosten met minimaal resultaat

ArtPub verzorgt creatieve groeps- en bedrijfsuitjes. Om de ingezette groei door te zetten, was ambitie om aantal leads te laten toenemen. Ze hadden zelf wat met Google Ads geëxperimenteerd, maar het resultaat was teleurstellend. Hoge kosten per click en nauwelijks resultaat. Na een scan van de lopende campagnes, zijn we aan de slag gegaan met de zoekwoorden strategie, hebben we relevante landingspagina’s ontwikkeld en campagne structuur neergezet om snel te kunnen experimenteren.

Adwords uitbesteden
Zoekwoord onderzoek adwords

Zoekwoorden met juiste koopintentie

De oude campagnes waren gericht op algemene zoekwoorden, die veel concurrentie kennen. We hebben een uitvoerige zoekwoorden analyse uitgevoerd en gekozen voor zoekwoorden met minder concurrentie (zogenaamde longtail zoekwoorden). Daarnaast hebben we gekozen voor zoekwoorden die beter converteren door rekening te houden met de koopintentie van de klant. De advertenties en aanbod waren relevanter en effectiever.

Testen meerdere advertenties

Door opzetten van de juiste campagnestructuur hebben we snel verschillende advertenties getest. Succesvolle ads zijn verder verbeterd en opgeschaald. Verschillende extensies zijn toegevoegd. Daarnaast hebben we advertentieaanpassers toegepast om de advertenties locatie specifiek en daarmee relevanter te maken.

Google advertenties uitbesteden
Uitbesteden Google advertenties

Wekelijks monitoren, analyse en next steps

Door verbeterde strategie, leverden de ingezette budgetten voldoende leads op om de advertentiebudgetten verder op te schalen. Dit resulteerde vervolgens weer in veel extra data, die is gebruikt om zoekwoorden uit te sluiten, biedstrategieën te verbeteren op basis van dagen van de week, mobile vs. desktop, locatie en leeftijdsgroepen.

Adwords conversies

Resultaat: Sterke stijging in leads en omzet

De resultaten waren verbluffend. In 6 maanden tijd nam het aantal leads toe van 100 naar meer dan 500 per maand. Daarnaast daalden ook de kosten per lead. De kwaliteit en conversie van leads naar verkoop bleef eveneens op peil, waardoor de groei in leads 1- op 1 vertaald kon worden naar groei in omzet. We zijn nog steeds voor ArtPub aan het werk en helpen ze bij managen van hun Google Ads en introductie van nieuwe events en campagnes.

Ook groeien met Google Ads

Plan een gratis groei sessie!

Logo 1
Logo femz
Logo Art Pub 280 x 82 b0c88d53e92875621d4bb11593806291
Media markt logo
Logo grolsch