Wat was de uitdaging?
Het bedrijf is een All-in one interieurprojectconsultant. De organisatie verandert dromen naar bouwtekeningen en van bouwtekeningen naar realisatie. Full service van projectbegeleidingen tot badkamer renovaties. De start in een concurrerende markt zorgde voor wat vraagtekens op het gebied van online marketing.
In een concurrerende markt met zowel veel grote als kleine spelers is de organisatie gebaat bij een concreet plan om te groeien. Vragen die centraal stonden waren ‘’Hoe onderscheid je online?", "Hoe word je gevonden?’’ en "Hoe moeten we onze website structureren?".
Zoekwoordenonderzoek
Er is ingezoomd op de markt en de grootste concurrenten. Wat voor producten verkopen zij?, Waar zijn zij actief? En wat doen zij momenteel aan online marketing. De uitkomst biedt inzicht en ideeën om online onderscheidend te kunnen zijn.
Naast de concurrenten zijn potentiële klanten onderzocht. We hebben een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om data te verzamelen over het zoekgedrag van potentiële klanten. Uit dit onderzoek is veel informatie gehaald - waar zoeken mensen op, welke informatieve onderwerpen zijn in trek, welke synoniemen wordt er vaak gebruikt etc. Deze data was input voor het ontwikkelen van een sitemap, inrichting van de website en content te bepalen voor social media. Ook de eerste Google Advertentie campagnes zijn op basis van dit onderzoek ingericht.
Customer Journey
Er is een strategie gevormd waarin concreet is gemaakt in welke stap van de customer journey welk kanaal wordt ingezet. Door de combinatie van strategie en concrete actiepunten is er een duidelijk beeld ontstaan wat er gedaan moet worden om de doelen te behalen.
Social media campagne
Eerder benoemden we al het feit dat de organisatie veel dromen werkelijkheid heeft gemaakt. Iedereen heeft wel een droomhuis voor ogen of gefantaseerd over zijn / haar ideale huis. Deze insteek hebben wij gebruikt om verschillende doelgroepen op een effectieve wijze aan te spreken en te informeren. Voor interieuradvies en verbouwingen hebben wij "Jouw droomhuis is dichterbij dan je denkt" gebruikt. Voor de webshop "Jouw droominterieur is makkelijker te creëren dan je denkt"
Het geheim? De juiste boodschap (o.b.v. zoekwoordenonderzoek), afbeelding en landingspagina (o.b.v. zoekwoordenonderzoek) leidde tot likes, shares en tags.