Doelstelling was groei in verkoop van tickets
ArtPub is een platform dat tickets verkoopt voor creatieve workshops in de horeca door heel Nederland. Hoe verkopen we meer tickets voor onze events? Met deze vraag begon onze samenwerking. Er liepen al wat Facebook campagnes, maar het gevoel bestond dat dat er meer uit te halen viel. Na een scan van de bestaande campagnes, hebben we direct een aantal quick-wins geïmplementeerd en zijn we hun campagnes op maandelijkse basis gaan beheren.
Doelgroepen en landingspagina's verbeterd
We hebben de doelgroepen specifieker gemaakt door het inzetten van layered doelgroepen en look-a-likes. De advertenties waren relevanter en daardoor effectiever. Daarnaast, hebben we de inhoud en opzet van de landingspagina’s afgestemd op de doelgroep en stap voor stap verbeterd. Doelgroep, advertentie en aanbod sloten perfect aan en zorgden voor een significante stijging in ticket verkoop.
Lokale advertenties en landingspagina's
‘’Wat kan je tegenwoordig nog dichtbij huis doen?’’ Dat was ons uitgangspunt. ArtPub werkt samen met horeca-locaties in meer dan 30 steden door heel Nederland Niet iedereen was daarvan op de hoogte. Wij hebben deze boodschap vertaalt naar een advertentie met lokale elementen, waardoor het voor de doelgroep direct duidelijk was dat je ook in de buurt aan een workshop kunt deelnemen. Vervolgens zijn verschillende doelgroep getest aan de hand van look-a-likes, affiniteiten en datalijsten.
Bestaande klanten blijven triggeren
Vervolgens hebben we een re-marketing playbook opgesteld. Hierin staat vermeld hoe ArtPub haar re-marketing op een slimme manier kan inzetten. Zo krijgen websitebezoekers van belangrijke pagina’s een advertentie te zien die aansluit op hun behoefte. Bij belangrijke acties worden alle klanten getarget, ook al was hun aankoop drie jaar geleden.
Resultaat was 25% meer ticketverkoop
De social media campagnes hebben in een korte tijd duizenden Facebook-gebruikers bereikt. Deze strategie leidde tot een groei in ticketverkoop van 25%. Naast de omzetgroei is er ook buzz gecreëerd door de verspreiding van advertenties onder verschillende doelgroepen. Massaal hebben horecalocaties zich aangemeld bij ArtPub voor een samenwerking. Door de toename van locaties door het hele land kon ArtPub haar servicegraad verbeteren. Missie geslaagd!