Nieuw Horeca merk op de kaart zetten
Een succesvolle ondernemer gaat een nieuwe horeca merk lanceren, waarbij culinaire belevenissen centraal staan. Als gast werk je actief mee aan het koken en serveren van je eigen eten of het eten van je gezelschap. Het creëren van gezamenlijke ervaringen die alle zintuigen prikkelen staat centraal. We beheren de social media voor dit merk dat binnenkort gelanceerd zal worden. In de eerste maanden is het doel is om brand awareness te creëren, sales te genereren en een community op te bouwen. Hiervoor hebben we een strategie ontwikkeld.
Doelgroep
De doelgroep van dit nieuwe merk zijn de kosmopolieten. Deze (voornamelijk) vrouwen zijn ambitieus, ze weten precies wat ze uit een situatie willen halen. Zelfontplooiing is voor hen belangrijk. Maar ze zijn ook enorm social, gaan graag op pad met familie of vriendinnen. Dit alles maakt dat ze een actieve doelgroep zijn om nieuwe dingen te ontdekken, het liefst in gezelschap van anderen. Uitstraling van het bedrijf en reviews van eerdere bezoekers of deelnemers spelen een belangrijke rol in het overwegingsproces. Ook speelt het gezelschap een grote rol, daarbij is het benadrukken van de gezelligheid en toegankelijkheid essentieel.
Contentkalender geeft overzicht
Om balans te vinden tussen de verschillende soorten posts en om rust te creëren in de planning hebben we een contentkalender opgesteld. Deze laat uiteraard ruimte voor spontane acties en berichten, maar zorgt ervoor dat de verschillende boodschappen die het merk wil communiceren allemaal aandacht krijgen. Uiteraard zullen we de timing van de berichten in de loop van de tijd gaan aanpassen als we beter zicht hebben op de resultaten, zodat we maximaal bereik, interactie en verkoop realiseren.
Hoe meten we succes?
Elke maand rapporteren we de voortgang, welke content presteert goed en welke heeft nog verbetering nodig. Hierbij kijken we naar creatie (beeld en tekst) en distributie (bijv. moment van plaatsen, gebruik hashtags). We meten verschillende KPIs gericht op bereik, interactie en verkoop. Door dit per categorie en onderwerp bij te houden weten we snel wat de doelgroep zal aanspreken en kunnen zo dit nieuwe toffe merk maximaal ondersteunen.