Social Media Beheer voor nieuw merk

Voor een nieuw horeca merk, gericht op het proeven, ruiken en zelf maken van eten en drinken hebben we de social media strategie opgezet. Ook hebben we de eerste posts voor Instagram en Facebook klaarstaan en zijn we klaar voor de lancering van dit toffe merk! We zullen voor hen de social media (Facebook en Instagram) gaan beheren.

Social Media Strategie 1
Social Media Strategie Nieuw merk

Nieuw Horeca merk op de kaart zetten

Een succesvolle ondernemer gaat een nieuwe horeca merk lanceren, waarbij culinaire belevenissen centraal staan. Als gast werk je actief mee aan het koken en serveren van je eigen eten of het eten van je gezelschap. Het creëren van gezamenlijke ervaringen die alle zintuigen prikkelen staat centraal. We beheren de social media voor dit merk dat binnenkort gelanceerd zal worden. In de eerste maanden is het doel is om brand awareness te creëren, sales te genereren en een community op te bouwen. Hiervoor hebben we een strategie ontwikkeld.

Doelgroep

De doelgroep van dit nieuwe merk zijn de kosmopolieten. Deze (voornamelijk) vrouwen zijn ambitieus, ze weten precies wat ze uit een situatie willen halen. Zelfontplooiing is voor hen belangrijk. Maar ze zijn ook enorm social, gaan graag op pad met familie of vriendinnen. Dit alles maakt dat ze een actieve doelgroep zijn om nieuwe dingen te ontdekken, het liefst in gezelschap van anderen. Uitstraling van het bedrijf en reviews van eerdere bezoekers of deelnemers spelen een belangrijke rol in het overwegingsproces. Ook speelt het gezelschap een grote rol, daarbij is het benadrukken van de gezelligheid en toegankelijkheid essentieel.

Social Media Beheer Doelgroep
Instagram Feed

Likeable, Clickable, Shareable en Sellable

Op basis van het nieuwe merk en aanvullend onderzoek zijn vier verschillende content zuilen (lees onderwerpen) bepaald waarmee we de doelgroep gaan raken; (culinaire) kunst, tips, recepten en workshops. Daarnaast heeft alle content een doel, ingedeeld in 4 categorieën: Likeable, Clickable, Shareable en Sellable. De sellable content zal meer over het merk zelf gaan en is bedoeld om verkoop te realiseren, de likeable content daarentegen is bedoeld om bereik en naamsbekendheid te creëren. Ons creatieve team heeft op basis van dit concept verschillende posts opgesteld, die perfect zullen opvallen in de tijdlijn van de doelgroep.

Contentkalender geeft overzicht

Om balans te vinden tussen de verschillende soorten posts en om rust te creëren in de planning hebben we een contentkalender opgesteld. Deze laat uiteraard ruimte voor spontane acties en berichten, maar zorgt ervoor dat de verschillende boodschappen die het merk wil communiceren allemaal aandacht krijgen. Uiteraard zullen we de timing van de berichten in de loop van de tijd gaan aanpassen als we beter zicht hebben op de resultaten, zodat we maximaal bereik, interactie en verkoop realiseren.

Content Kalender
Social Media Beheer KP Is

Hoe meten we succes?

Elke maand rapporteren we de voortgang, welke content presteert goed en welke heeft nog verbetering nodig. Hierbij kijken we naar creatie (beeld en tekst) en distributie (bijv. moment van plaatsen, gebruik hashtags). We meten verschillende KPIs gericht op bereik, interactie en verkoop. Door dit per categorie en onderwerp bij te houden weten we snel wat de doelgroep zal aanspreken en kunnen zo dit nieuwe toffe merk maximaal ondersteunen.

Ook echt resultaat boeken met Social Media?