Zoekwoordenstrategie en campagnestructuur
Vaak zien wij bij klanten dat er op te dure zoekwoorden wordt geboden of longtail zoekwoorden die te weinig zoekvolume hebben. Dit was ook bij FEMZ het geval. Wij zijn aan de slag gegaan met een uitgebreide zoekwoordanalyse. Op basis daarvan hebben wij gekozen om te focussen producten in plaats van behoeftes. Onze voorspelling was dat de koopintentie van deze groep mensen hoger is. En deze voorspelling klopte. De eerste stap was het herontwerpen van de campagnestructuur, zodat de advertentieteksten aansluit op de zoekwoorden. Als effect stegen de kwaliteitsscores van de advertenties en namen de kosten per klik af. Vervolgens hebben we de zoekwoorden en advertenties afgestemd op de steden waarin FEMZ actief is.
Conversie verhogen door verbeterde landingspagina's
In de oude situatie werden alle bezoekers vanuit de Adwords campagne geleid naar pagina's die niet overeenkwamen met de zoekwoorden. Het is belangrijk dat bezoekers landen op een pagina die aansluit op zijn of haar zoekwoord en advertentietekst. Daarbij moet die pagina ook antwoord geven op alle mogelijke vragen die hij/zij kan hebben. Wij hebben een landingspagina ontworpen die relevant-, visueel aantrekkelijk- en scanbaar is. Niet alleen bleven de websitebezoekers langer op de landingspagina, ook steeg het aantal leads.
Aantal leads verdubbelde
In 3 maanden steeg het aantal leads van gemiddeld 15 per maand naar 40 per maand. Mooie resultaten, maar the sky is the limit! We hebben de campagnes voor een aantal producten aangepakt en zijn druk bezig om deze verder uit te breiden. Samen zullen we nog steeds hard werken om te groeien en zullen ook andere marketing kanalen ook worden ingezet.